poker.blog.hu

Ez egy különösen nívós pókerblog, becsüld meg magad!

A szerkesztőség címe: pokerbloghu KUKAC gmail PONT com.

épphányan

Utolsó kommentek

Tagek

2004 (3) 2005 (17) 2006 (21) 2007 (34) 2008 (16) 2009 (25) 2010 (4) 2plus2 (8) aavskk (3) absolute scandal (3) antonius (9) aussie (3) aussie2007 (4) badbeat (24) bankroll (3) baxter (3) bélabácsi (4) benyamine (7) bestof (6) bestpóker (12) bittorrent (3) blog (53) bluff (12) bónusz (4) bpo (6) breaking news (13) brunson (14) brunson t (3) bulvár (32) cashgame (34) casino (7) cassavetes (4) chan (3) cikk (5) csalás (6) deeb (4) design (6) diksnerri (3) done (5) durrrr (19) eastgate (7) elemzés (6) elezra (12) elmélet (3) ept (15) ept budapest (4) esfandiari (8) eszköz (4) farha (8) ferguson (3) film (3) final table (9) fish (15) gold (9) greenstein (10) hachem (6) hansen (7) harman (4) heads-up (4) heads up (11) hellmuth (15) hiba (7) hiszti (6) holdorfold (4) homepoker (6) horse (3) hsp (45) interjú (8) iq (7) isildur1 (4) ivey (12) jog (10) kalódénes (3) kaplan (3) kártya (4) kártya magazin (4) korda (8) közszolgálat (3) laak (10) laydown (9) lederer (7) legalize (4) matusow (8) meltzer (3) mém (3) minieri (3) moneymaker (4) monte carlo (5) negreanu (32) nempóker (11) news (58) obama (3) omaha (7) omaha hi lo (3) onlinepóker (82) ownage (3) para (14) pbhpóker (39) peat (3) plo (4) pókerkedd (7) pokerstars (7) poker after dark (3) pszich (3) read (6) reklám (16) respect (42) rulett (6) second hand (10) seidel (4) shit (3) simon (3) sitandgo (5) stb (51) strippoker (6) sunday million (7) szánalmas (41) szerdapóker (13) szerencse (10) szolgálati (10) szopóálarc (11) tárgy (6) teszt (7) tilt (13) tiltsákbe (6) tonyg (5) tóthricsi (10) tournament (33) tpk (4) trashtalk (8) tréfarépa (50) tropicana (7) tuff fish (4) tv közvetítés (3) uigea (3) variációk (6) video (121) wpt (6) wsop (51) wsop2009 (9) ziigmund (6) zseton (4) zsp póker (38) Címkefelhő

Levlisták

Google Csoportok
Hírlevél a poker.blog.hu online pókerversenyekről
E-mail:
Csoport meglátogatása

cc

Creative Commons Licenc

Lately

2008.06.25. 04:19 zsp

Az előző posztban jeleztem, hogy nem volt jó a múlt vasárnapom, meg amúgy az elmúlt pár napom, és nincs kedvem pókerről írni. Erre wallace felvetette, hogy azért leírhatnám, hogy mi történt, mert abból is lehet tanulni, de egyből az jutott eszembe, hogy nincs mit elemezni azon, hogy lemákolnak, elvesztek pár buy-int, aztán picit még tiltre is kerülök, és szétosztok még 1-2 beülőt. De végülis igaza van, ebből nagyon is van mit tanulni, úgyhogy írok róla.

A történet maga nem annyira érdekes, pár napig hoztam a pluszt, ahogy kell, aztán jött egy nap, amikor minden fontos potban - tehát mikor stackért játszottam - lemákoltak. KK vs JJ, AK vs AQ, KK vs A4 sor (egy nap háromszor!!!), set over set, ilyenek. Utána megint stabilnak tűnő sessionök, majd megint lukra futás. Ezen nem is akarok rinyálni, előfordul (pedig hogyne akarnék rinyálni, csak félek, hogy unnátok).

A többi odabent, klikk a továbbra...

Amiről viszont fontos beszélni, legyen bármilyen elcsépelt téma is, az a tilt. Egy nap kivételével nem óriási, csak amolyan minimál tiltről volt szó, de az pont annyit számított, hogy az ellenfeleimmel szemben fennállófeltételezett pár százalékos előnyöm elolvadt. Jöttek a kicsit rossz megadások és a kicsit fölösleges blöffök. Egyenként nem szörnyű játékról van szó, csak olyanokról, hogy az asztal egyik legfeszesebb játékosa nem fogja betenni a pénzt ászos boardon AK vagy két pár nélkül, ezért fölösleges megadni 2 utcán át az emelését AQ-val, mert AJ-t nem fog mutatni. Vagy fölösleges flop után turnön is continuation betelni egy calling station ellen, ha nincs lent draw, mert legalsó párral is végigjön, és az A magasom nem lesz elég mutatáskor.

Szóval nem óriási hibák ezek, éppen ezért nehezebb is tetten érni őket. Viszont pont ezek azok a dolgok, amiket, ha nem vagyok tilten, nem csinálok meg, és ez az előnyöm egy gyengébb játékos ellen. Ebből épül a bankrollom.

És akkor jöjjön a konklúzió, amiért egyáltalán nekiültem írni. Ha szerencsétlenül jön ki a lépés, mindenki tudja, hiszen mindenhol ezt lehet olvasni, hogy abba kell hagyni, ki kell ülni, csak nem mindig könnyű bezárni az ablakokat és felállni, főleg ha vannak az asztalnál fishek (ez különösen igaz, ha pont egy fish, méghozzá retek játékkal vette el a pénzemet). De akkor is ki kell ülni! Ugyanis az ellen soha nem fogsz tudni mit tenni, hogy lemákolnak, mindigsokszor elő fog fordulni, ez be is van vésve a BB/100-adba, ahogy az erősségeid és a hibáid is. Az viszont nincs bevésve, hogy egy rossz session végén még elveszíts 30-50-100 BB-t. Arról ugyanis csak te tehetsz. És 100 BB elvesztése még 10.000 hand esetén is 1 BB/100. Tehát azért küzdesz, tanulsz, olvasol, elemzed és fejleszted a játékodat, hogy az 5-7 BB/100-adat stabilan hozni/növelni tudd, és egy este alatt elbuksz belőle nagyon sokat, amiről te tehetsz. Hát ne tedd, ülj ki azonnal!

Epilógus 1: most vettem csak észre, hogy amikor wallace-nek válaszoltam, azt írtam, hogy

...a tilt miatti 2-3 beülő nem zavarna (persze zavar, de elenyésző), ami igazán zavar, hogy nagyon ritkán mákolok én és nagyon sokszor mákolnak engem. ha szetem van, jön a nagyobb, ha top 2 párom, leesik a sor vagy a flös.

Pedig utólag végiggondolva az kell, hogy igazán zavarjon, még ha több pénzem is múlott mostanában badbeateken, mint tilten. De ebből is látszik, hogy mennyire nem működik ilyenkor tökéletesen az ítélőképességem. Még egy ok az Alt+F4 ütemes nyomogatására.

Epilógus 2: Azért nem mindig mákolnak le, nincs baj, csak most egymás után sok nap volt, mikor jól játszottam, és vesztettem. Természetesen van, hogy hibázok és azért vesztek, van, hogy szarul játszom, és nyerek, csak most a majdnem hibátlanul lejátszott sessionöket mindig elbaszta egy pár durva hand, és pont azok, amik stackért mentek.

De ma például nyertem 6 buy-in-t, és az egyikben pl. mákoltam is, QQ vs KK preflop allin és jött a Q. Egy deep stack szituációban pedig sikerült all-inig mennem és lestackelnem az általam látott legfeszesebb játékost (350 hand alapján 3/1-et játszik, vagyis 6 fős asztalokon (!!!) a potok 3%-ába tesz be önként pénzt, és a lapjai 1%-ával emel), AQ4 flopon nálam 44, nála AQ, és az imidzsem is elég laza volt, szóval nem menekülhetett. Ez is szerencse, végre az én oldalamon, és ezt még a HoldemManager sem mutatja.

A bankrollom viszont igen.

[Kép: http://orbitearthstores.com/]

30 komment

Címkék: badbeat onlinepóker tilt cashgame zsp póker

A bejegyzés trackback címe:

https://poker.blog.hu/api/trackback/id/tr40536320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

worm · http://worm.blog.hu 2008.06.25. 07:39:48

szóval helyre állt a világ rendje...
egyébként ezt próbáltam leírni az előző poszt kommentjében, hogy a ligh tilt talán még veszélyesebb mint a normál, mert ezt nem veszed észre és szinte mindig a megadásra keresel indokot, csak én nem tudtam ilyen szépen megfogalmazni:)
ps: a holdemmanager mégis egy szar...

Tapasztalt pókerjátékos kezdő nickje · http://pokerelmelet.blog.hu/ 2008.06.25. 09:00:22

Nekem újabban az is segít, ha nem töményen ömlik a szar, hanem mondjuk csak egy-két asztalon csordogál, akkor csak azokon az asztalokon sit out 5 - 10 percre

zed 2008.06.25. 09:43:03

A badbeatek hatása a tilten kívül nálam az elkedvetlenedés, főleg mikor egy adott CG-asztalnál az okosan megnyert partik hoznak mondjuk 20%-os beülőnövekedést, aztán egyetlen lemákolással elvesztem az egész stack harmadát vagy felét - és pont azért hívok annyit, hogy ne jöjjön végig a flösgyanújával, de persze jön turn után a másfélszeres potemelésre is, és riverre leesik az ötödik szín. Fordított esetben pedig a mindenki által ismert jelenség: ha vele megyek, mert kicsiket hív, isten ments, hogy jönne a szín, így el is úszik pár BB, ha kiszállok, akkor a partin kívülről végignézhetem, hogyan kaszálhattam volna... Ha meg netán nutsom van, ami ugye nem gyakori eset, akkor annyira bölcsen és megfontoltan tudnak passzolni, illetve dobni a legkisebb hívásra is - így nagyon nehéz visszajönni pluszba, úgyhogy inkább bezárom az egészet, hülye játék...

parakovacs · http://lugosibela.blog.hu/ 2008.06.25. 11:02:11

Nekem legutóbb egy rohadt sng-ben lemákoltak a stackem kétharmadáért, ami önmagában nem lett volna kiborító (25dollár), de után egyetlen (magas) vakszinten belül kaptam kétszer AA-t, amivel először nagyvakban elvittem a kisvakot, mert mindenki dobott, aztán középről emelve kicsit, elvittem a nagyvakot és a kisvakot.
Érdekes érzés volt, hogy két nyert pratival tiltre kerültem :)

eszpee · http://bp.underground.hu 2008.06.25. 11:16:51

ez tök jó. én azt szoktam erősen átérezni, magamévá tenni, hogy ugye "a szerencse a rossz stratégiát jutalmazza." ebben tök sok okosság van. (biztos itt olvastam.)

a nyuszis illusztráció kurva jó!

zsp · http://poker.blog.hu 2008.06.25. 14:02:32

pokerstove szerint a 3%-os VPIP azt jelenti, hogy figurás párokkal (JJ+) és AK-val néz flopot, az 1% preflop raise pedig az AA-KK-t takarja. nem is értem, hogy miért nézett flopot AQ-val, és főleg, hogy hogy emelhetett vele, hiszen az az ő szemében már gyenge lap :)))))

eszpee · http://bp.underground.hu 2008.06.25. 14:04:35

hát vagy egy valójában nagyon laza, de hihetetlenül szerencsétlen játékossal volt dolgunk.

worm · http://worm.blog.hu 2008.06.25. 15:51:30

leginkább azt nem értem, hogy mit keres(ett) short handed asztalon...

zsp · http://poker.blog.hu 2008.06.25. 16:01:37

...és hogy ki az, aki kifizeti. biztos a tiltes faszok :)

wallace 2008.06.25. 17:55:27

bár neten nem játszom, de szerintem élőben még nehezebb megálljt parancsolni magadnak

para: az AA-nál úgynevezett reverse implied odds van, tehát vagy kicsit nyersz vele vagy sokat vesztesz(na, mit szóltok zsp és rolo, megjegyeztem)

worm · http://worm.blog.hu 2008.06.25. 19:02:57

azért valószínűleg mindenkinek torony magasan a legnyereségesebb induló handje az AA...

Atti 2008.06.25. 22:01:23

Had kérdezzem meg ez Pokerstars-on történt véled? Mostanában hasonlók esnek meg velem full tilt-en, Bodogról már nem is beszélve :)

zsp · http://poker.blog.hu 2008.06.25. 23:58:14

nem csalnak a termek!!! ;)

tho · poszto.blog.hu 2008.06.26. 04:12:39

Én mostanában eljutottam odáig, hogy csak netes partikon bukok ki. De talán, mert ott következetesen a hülyék vakszintjein(értsd. 0.10-0.25) v FR-on játszom csak, és az vicc.

Élőben pedig nem, hogy elnyomni tudom, de _tényleg_ fel sem izgat egy-egy bad beat.

Azt hiszem az a titka, hogy ahova járok, ott szinte mindig van egy-két ismerős az asztalnál és a baráti tekintetek totál megnyugtatnak. A pénz meg le van sz*rva, ha egyszer úgyis csak idő kérdése, míg visszajön...

Ja, amúgy azért remélem nem lesz több ilyen szériád! :)

Dr.Jogász 2008.06.26. 09:15:21

Törekedni kell a tilt mentes játékra. Szerintem a jó játékos egyik ismérve ez. Sosem, vagy csak nagyon későn veszíti el az önbizalmát, mert biztos benne, hogy csak idő kérdése, hogy visszajön a lemákolt pénze.

worm72: nekem a PT szerint ~300k hand után nem az AA a legjobb induló lapom. Megelőzi a KK, utána a különböző színű AK és csak utánuk jön az AA. Valószínűleg a reverse implied odds és az általam való túlértékelés az oka.

Egyébként érdekes dolog ez a tilt-menedzsment. Korábban én is kiültem, kiléptem, bezártam, cashoutoltam stb. Mostanában ha lemákolnak, visszatöltök és nyitok egy újabb asztalt. Így nincs időm bosszankodni. Általában 6-ról indulok és 8-10 körül szoktam játszani, persze nemcsak mákolás miatt növelem az asztalaim számát, de nekem eléggé kisimítja a hangulatom görbéjét.

worm · http://worm.blog.hu 2008.06.26. 13:06:29

kérlek ne haragudj meg, nem szeretnék (pláne így ismeretlenül) okoskodni, de valamit valószínűleg nagyon rosszul csinálsz. 300k hand már elég hosszú táv és szvsz nem csak hogy a legnyereségesebb induló hand-nek kellene lennie, hanem TORONY MAGASAN a legnyereségesebbnek...

Dr.Jogász 2008.06.26. 14:19:00

Okoskodhatsz nyugodtan, ezért még senkit sem haraptam ketté.:) Valóban gondjaim vannak az ász pár megjátszásával. Tényleg nem ezzel nyerem a legtöbbet, habár nagyon agresszívan játszom meg. Persze épp emiatt is veszítek sokat vele, sokszor nagyon deepként is. Szóval ez van, amikor vesztek vele, akkor biza sokat. Valószínűleg nagyon okos emberek, ha elemeznék a játékomat meg tudnák magyarázni az okát, minden lapom jövedelmezőségének és az is valószínű, hogy a játékstílusom lenne a magyarázat.

wallace 2008.06.26. 17:42:11

worm: azért én sem bánkódok, ha pr-et látok, csak felkészülök rá, hogy egy flop reraise-nél dobom, ha nincs A lent.(persze attól függ, ki hívja)
régebben lassan játszottam meg, mert engem is zavart ilyen lappal vakokat elvinni, de valóban még mindig jobb, mint egy nagy bukóba belenézni vele(múltkor 73s vert meg a nagy csapdázásban)

worm · http://worm.blog.hu 2008.06.26. 23:00:00

a flop raise annyira talán még nem is veszélyes, pláne száraz floppon. egy a tiednél kisebb overrel is gyakran csinálják (igazából szerintem éppen ezek a partik teszik igazán nyereségessé az AA-, KK-t), a turn raise már veszélyesebb.
épp most játszottam a következő partit: körfold után KJo-val emeltem 4bb-t a gombról. sb visszaemelt még 4(!)bb-t. persze adtam, felkészülve arra, hogy nem lesz elég az egy pár. AQx floppon ember nyitott 1/3 potot. a semleges turn-t elpasszoltuk mindketten, majd riverre leesett a sorom. itt csaknem potot nyitott, durván visszaemeltem, amit nem csak megadott, hanem allin ment az AA-val. mindenáron játszani akart, hát játszottunk...:)
gyakran látom egyébként, hogy monsterrel nagyon lassan játszanak, amikor azonban láthatóan veszélyessé válik a board, nagyon megtolják. akkor már minek...?

wallace 2008.06.27. 11:28:14

igen, talán az a legrosszabb játék, ha lassan indulsz AA-val és veszélyes boardon próbálsz vele keménykedni, főleg turn után

gn 2008.06.27. 23:02:11

worm, a 6 outodra miért adtál meg 1/3 emelést egy ilyen boardon? ha nem jön a sor, akkor mit irnál erről?

xab 2008.06.28. 01:25:21

A fentiekkel egyet kell, hogy értsek. kb. 3 hete light tilten vagyok, mióta egy TPTK nut flushdraw-mat SPTK val lecallolták. Kulcshand, nagy PP. Még most is ideges leszek, ha rá gondolok:)

worm · http://worm.blog.hu 2008.06.28. 08:01:16

gn: 4 outom volt mindössze (a 4db tízes). hogy miért adtam meg? mert szinte biztos volt, hogy ha lejön, akkor az összes pénzét áttolja hozzám. vagyis nem a pot-, hanem a feltételes odds-ot néztem. számszerűsítsük: a 8 dolláros emelésemre emelt 16-ig, amit megadtam. a floppon a cca 32 dolláros potra emelet 12-t. a lapom ellen szóló esély 10,5:1-hez (csak a turnt figyelembe véve), vagyis a következő a kérdés: "ha lejön a 4 outom valamelyike, nyerek-e 126 dollárt?" mivel gyakorlatilag elárult lapja volt, a válasz igen, vagyis call.
ha nem jön le, akkor is ugyanezt mondom. végig (preflop, flop, turn) hülyén játszotta meg a lapját, nagyon olcsón (turn-ön ingyen!) megadta a lehetőséget arra, hogy az összes pénzét elnyerjem. (egyébként nem is egy buyin (100bb), hanem majdnem másfél volt előttem, ő pedig még mélyebb volt, vagyis még nagyobb hülyeséget csinált)
tipikusan az a ROSSZ játék, amivel ha nyer keveset nyer (jelen esetben plusz 20 dollár), ha bukik, akkor pedig sokat (most éppen 280 dollár).

Herlock Sholmes 2008.06.29. 15:32:36

Ja, ha te nyersz, tudományosan játszottál.
Ha más nyer, lemákolnak.
Hát persze....

worm · http://worm.blog.hu 2008.06.29. 17:55:08

nem tudom, mi olyan bonyolult ezen? egyszerű matek...
az, hogy jól játszottad-e a partit, nem attól függ, hogy megnyerted, vagy éppen elveszítetted. egy leosztást meg lehet nyerni rossz játékkal és el lehet veszíteni jó játékkal is.
a konkrét példában: ha nem esett volna le a sorom, ő nyert volna, de akkor is ROSSZ játékkal. ezt a partit megnyerte volna, de hosszú távon veszít, ha így játssza meg. és egy döntés meghozatalánál pókerben azt kell mérlegelni, hogy az hosszú távon legyen nyereséges.

gn 2008.06.30. 16:50:48

értem a logikádat, maximálisan egyetértek azzal hogy a lényeg a jó játék, de én még mindig nem érzem, hogy valós esély hogy azokban az esetekben amikor kész lesz lapod, még pont olyan ellenfeled lesz aki ki is fizet ilyen durván...

worm · http://worm.blog.hu 2008.06.30. 19:45:56

A-setet azért kevesen teszik le...
süti beállítások módosítása