poker.blog.hu

Ez egy különösen nívós pókerblog, becsüld meg magad!

A szerkesztőség címe: pokerbloghu KUKAC gmail PONT com.

épphányan

Utolsó kommentek

Tagek

2004 (3) 2005 (17) 2006 (21) 2007 (34) 2008 (16) 2009 (25) 2010 (4) 2plus2 (8) aavskk (3) absolute scandal (3) antonius (9) aussie (3) aussie2007 (4) badbeat (24) bankroll (3) baxter (3) bélabácsi (4) benyamine (7) bestof (6) bestpóker (12) bittorrent (3) blog (53) bluff (12) bónusz (4) bpo (6) breaking news (13) brunson (14) brunson t (3) bulvár (32) cashgame (34) casino (7) cassavetes (4) chan (3) cikk (5) csalás (6) deeb (4) design (6) diksnerri (3) done (5) durrrr (19) eastgate (7) elemzés (6) elezra (12) elmélet (3) ept (15) ept budapest (4) esfandiari (8) eszköz (4) farha (8) ferguson (3) film (3) final table (9) fish (15) gold (9) greenstein (10) hachem (6) hansen (7) harman (4) heads-up (4) heads up (11) hellmuth (15) hiba (7) hiszti (6) holdorfold (4) homepoker (6) horse (3) hsp (45) interjú (8) iq (7) isildur1 (4) ivey (12) jog (10) kalódénes (3) kaplan (3) kártya (4) kártya magazin (4) korda (8) közszolgálat (3) laak (10) laydown (9) lederer (7) legalize (4) matusow (8) meltzer (3) mém (3) minieri (3) moneymaker (4) monte carlo (5) negreanu (32) nempóker (11) news (58) obama (3) omaha (7) omaha hi lo (3) onlinepóker (82) ownage (3) para (14) pbhpóker (39) peat (3) plo (4) pókerkedd (7) pokerstars (7) poker after dark (3) pszich (3) read (6) reklám (16) respect (42) rulett (6) second hand (10) seidel (4) shit (3) simon (3) sitandgo (5) stb (51) strippoker (6) sunday million (7) szánalmas (41) szerdapóker (13) szerencse (10) szolgálati (10) szopóálarc (11) tárgy (6) teszt (7) tilt (13) tiltsákbe (6) tonyg (5) tóthricsi (10) tournament (33) tpk (4) trashtalk (8) tréfarépa (50) tropicana (7) tuff fish (4) tv közvetítés (3) uigea (3) variációk (6) video (121) wpt (6) wsop (51) wsop2009 (9) ziigmund (6) zseton (4) zsp póker (38) Címkefelhő

Levlisták

Google Csoportok
Hírlevél a poker.blog.hu online pókerversenyekről
E-mail:
Csoport meglátogatása

cc

Creative Commons Licenc

Second Hand - KTs - UPDATE

2008.02.05. 06:22 zsp

A KT kombinációról köztudott, hogy trouble hand, nem nagyon érdemes vele játszani. Néha mégis úgy alakul.

Itt Hero a chipleader, UTG+1 az egyetlen rá nézve veszélyes stackkel rendelkező, amúgy egész jó, képzettnek tűnő játékos, verseny elején feszes agresszív, a vakok emelkedésével laza agresszívvé válik (ahogy azt kell). A torna egy háromasztalos sitandgo, az első harmadában vagyunk, volt már 4-5 kieső.

A kérdés a szokásos: ki mit tenne?
Poker Stars No Limit Holdem Tournament
Blinds: t50/t100
8 players
Converter

Stack sizes:

Hero: t5603
UTG+1: t4498
MP1: t2961
MP2: t1455
CO: t1190
Button: t1563
SB: t1680
BB: t2050

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with [Kc, Tc]
Hero calls t100
(pot was t150)
,
UTG+1 raises to t400
,
6 folds,
Hero calls t300 (pot was t650).

Flop:
[5s, Kh, 5c] (t950, 2 players)
Hero checks,
UTG+1 bets t700,
Hero calls t700
(pot was t1650)
.

Turn: [5s, Kh, 5c] [2s] (t2350, 2 players)
Hero bets t700,
UTG+1 raises all-in t3398
,
Kis fejvakarás, közben megy le az óra. Mit tennél???

UPDATE: Először is a disclaimer: a handet én játszottam, de nem a Hero voltam, hanem az UTG+1, amúgy a leosztás az egyik első pbh online versenyen történt. A Hero donekir volt, akinek a játékát kifejezetten becsülöm, ebben a posztban sem megszégyeníteni akartam, de akkor úgy éreztem, hogy weak call volt tőle, csak akkor éppen a savanyú a szőlő effektustól tartva nem akartam ezen rugózni. Ezért hát eltettem későbbre.

Az a hab a tortán, hogy done is kommentelt, és velem értett egyet, nem magával. Tökéletesen osztom az ott leírt véleményét (mondom, jó játékos): preflop fold, de ha mégsem, akkor turn check-raise, de ha még mindig nem, és a turn blocking probe betre allint kaptam, akkor fold.

Ami még fontos lehet, és a döntését mégis alátámaszthatja, hogy már pár éve rendszeresen játszunk egymás ellen, így sokszor voltunk már nagy potokban marginális handekkel és calloltuk egymást harmadik párokkal is.

Akkor hát itt az eredeti hand, immár az én szemszögemből:
Table '48649964 1' 9-max Seat #5 is the button
Seat 1: zsp_pbh (4498 in chips)
Seat 2: fatburner65 (2961 in chips)
Seat 3: Macskaszem (1455 in chips)
Seat 4: zed_on_bass (1190 in chips)
Seat 5: AnitaV1 (1563 in chips)
Seat 7: thoking (1680 in chips)
Seat 8: Dzsenaj (2050 in chips)
Seat 9: donekir (5603 in chips)
thoking: posts small blind 50
Dzsenaj: posts big blind 100
*** HOLE CARDS ***
Dealt to zsp_pbh [Js As]
donekir: calls 100
zsp_pbh: raises 300 to 400
fatburner65: folds
Macskaszem: folds
zed_on_bass: folds
AnitaV1: folds
thoking: folds
Dzsenaj: folds
donekir: calls 300
*** FLOP *** [5s Kh 5c]
donekir: checks
zsp_pbh: bets 700
donekir: calls 700
*** TURN *** [5s Kh 5c] [2s]
donekir: bets 700
zsp_pbh: raises 2698 to 3398 and is all-in
donekir: calls 2698
*** RIVER *** [5s Kh 5c 2s] [3d]
*** SHOW DOWN ***
donekir: shows [Kc Tc] (two pair, Kings and Fives)
zsp_pbh: shows [Js As] (a pair of Fives)
donekir collected 9146 from pot
A turnön az all-inem gondolom érthető: 5-ös szóba sem jöhetett, AK-t a preflop játék miatt kizártam, a KQ még esetleg lehetett megadó lap, KJ-től lefelé viszont nem megadó semmi, és ha mégis megadná (aminek nem láttam nagyon esélyét), akkor is van 12 outom (kilenc pikk, három A). Végül persze sem a dobatás, sem a túlhúzás nem sikerült...

42 komment

Címkék: second hand holdorfold

A bejegyzés trackback címe:

https://poker.blog.hu/api/trackback/id/tr27324833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KetszeriCs · http://www.ketszeri.hu/ 2008.02.05. 07:31:44

Ha a turnre szól a kérdés: nem egyszeru, a rablo tartomanya szerintem hetesnel jobb parok, ATs+, KQ

KTs-t UTG elég laza dolog, de ha már lazulok, egy minraise-sel kezdtem volna. Ha arra kapok egy reraise-t, megfontolom a foldot.
Hosunk a flop utan valami furcsa logika miatt "slowplayelte" a kiraly par gyenge kickert, megadott egy tulmeretes cbetet, aztan megint passzivkodott a turnon, mert az 1/3 pot meretu emeles kb nem jelent semmit, kiveve azt, hogy "he, ha all-int tolsz bedobom".

Megkapta az all-int, dobja be. (ps: hero kicsit ugy jatszotta a handet, mintha cashgame lenne)

ADM · http://www.burucs.com 2008.02.05. 08:48:06

A turnnél az allin után easyfold. Sztem.

zed 2008.02.05. 12:26:39

Annyira szerintem nem easy top párt eldobni, pláne ennyi belerámolt zseton után, érzem, ahogy ketyeg az óra, de a kicker miatt tényleg megfontolandó. Nem zárnám ki a 22-t sem, a viszonylag kis pre- és postflop raise rejtheti ezt (sőt, akár AA-t is), pláne, hogy Hero a feljött királyt elcsekkolta, és a hívásra csak megadott, plusz a handjének javulására már nem sok az esély, se sor, se flush nem lehet, amikben az ember egy KTs-del bízhat.

nando42 2008.02.05. 12:46:24

a preflop/flop játék is erősen kérdőjeles szerintem, ezek után nincs jó döntés. :)

jasztreb 2008.02.05. 12:55:26

ezek után éppenhogy van jó döntés. fold. ha már ilyen gyengeséget mutatóan játszotta meg, ne csodálkozzon.
de nem ér azzal update-elni, hogy megadta az allint és K jött riverre, tehát jó döntés volt :)

tho · poszto.blog.hu 2008.02.05. 14:29:20

Különvélemény csak a rend kedvéért: Becsülni kell az UTG+1 korai preflop emelését, de onnantól valószínű csak a gyengeségre reagált, méghozzá nem egy normál folytatlóagos emeléssel, hanem a potnál többel!

Aztán az all-in még jelenthetne Axs-t is, de én szerintem K-nál alacsonyabb pocektra tenném(88,99), ami a check miatt kizárta a K-t, és nem szeretne színt vagy magas lapot látni a riveren. Úgy nem is rossz a call.

mezenga 2008.02.05. 14:31:12

Flopnál emelni kellett volna check helyett, hogy ez a helyzet ne következzen be

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.05. 16:07:50

tho: az érvelésedet értem, csak a rend kedvéért: flop előtt 950 volt a pot, abba emelt Hero 700-at, tehát túl nem emelte a potot (ami amúgy is fish dolog általában)

a gond nyilván ott van, hogy Hero semmit nem tett azért, hogy bármi információja legyen, ezért elég nehéz helyzetbe hozta magát (vagy éppen nagyon könnyűbe - ez itt a kérdés)

Gyurma Pappa 2008.02.05. 16:40:51

Preflop az érdekes: UTG+1-ből emelt a kolllléga 4 vakot, ha jól látom. Versenynek azért az elején vagyunk még, annyira nem lazulhatot le, hogy 7 alatti párral ekkorát emeljen, vagy ha igen, le a kalappal. Mert ugye ha 55-je van, akkor most nagyon jól áll (megj.: imádom az 55-t eddig kb. 10szer volt 5ös pókerem :) ), de ebben az esetben a 700as csapdázós emelés is érthető lehet flopon. Én 22-t kizárnám, ahhoz már tényleg nagynak tartom a 4 vakot preflop. A parti korábbi folyását nem ismerve, most 99-QQ közé raknám a kollllégát, úgyhogy call.
Tudom, hogy a fentiekben sok az olyan feltételezés, amihez az egész partin ott kellett volna ülni, de ne, hogy már rávágjam, hogy easyfold :D

Gyurma Pappa 2008.02.05. 16:44:01

JA: persze lehetnek más kombinációk is, (Ax, Kx stb.), ezek közül nem tartom valószínűnek a AK-t, azzal nagyobb talán nagyobb erőt mutatott volna.

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.05. 17:01:33

a 99-QQ akár lehet is, de ezzel a mondatoddal nem tudok egyetérteni:
"nem tartom valószínűnek a AK-t, azzal nagyobb talán nagyobb erőt mutatott volna"

UTG+1 emelt a flop előtt, a 950-es potra 700-at emelt flopon, és a turn 700-as emelésre all-inre ment. nem volt pillanat, amikor gyengeséget mutatott volna. pont ez a hand nehézsége/könnyűsége.

Jullian Assange 2008.02.05. 18:16:27

hellő

1. preflop call sztem hibás

- de ha már flopot nézzünk out of position, marginális handel, -

2. tetszik a flop check

3. nem tetszik a turn bet, mert ha flopon jónak gondoltuk a királyunkat a 2s nem változatott semmit, én check-raiseltem volna, de a bet mindenképpen rossz.

4. visszont kiderült, h verve vagyunk, fold

tho · poszto.blog.hu 2008.02.05. 23:44:02

zsp: Ha 950 flop előtt, akkor mindent visszavonok, csak ez nekem vmiért nem derült ki.

Gyurma Pappa 2008.02.06. 01:11:36

zsp · poker.blog.hu 2008.02.05. 17:01:33

Amikor elmentem a géptől, akkor esett le, hogy kihagytam egy kulcs szót: preflop :)

Én AK-val UTG+1 megpróbáltam volna akkorát emelni, hogy simán lopjam a vakokat meg a limpet. Hangsúlyozom, ezt a korábbi hozzászólásom folytatásaként mondom.

Mostmár tényleg kiváncsi vagyok, hogy mi a vége :)

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.06. 02:36:31

InsolentD: már többször is írtam róla, szerintem óriási hiba a flop előtti emelés mértékét a lapodtól tenni függővé, mert könnyen readelhetővé válsz. az emelésnél ami fontos, az a pozíciód, az addigi limpelők vagy emelők, és a vakok/stackek aránya, tehát hogy a verseny korai vagy kései szakaszában vagyunk. nem szabad, hogy a preflop emelésed elárulja a lapod erejét vagy típusát.

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.06. 02:41:09

tho: tényleg furcsa konverter...

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.06. 03:11:32

megpróbálom a "kései" szót soha többet nem leírni...

Vanbasten9 2008.02.06. 03:14:25

Hmm ha már k10c-t játszunk utgből akkor vmi 2.5x raiset be kéne rakni, de a limp call az eléggé borzasztó, mert OOPből játszunk egy abszolút marginális lappal egy elég nagy stack ellen.

A Flop check is elég szar, akkor már inkább bet fold, de a K55 flopot szinte bármilyen handdel c-betteli az ellenfél ha checkelsz. Check call-lal kb semmi infót nem kapunk.

Ezek után a turn bet már nem olyan szörnyű, de amikor allint mond, nem tudok olyan lapot elképzelni, amit verünk.

Fold.

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.06. 03:17:07

VB: van update is közben. amúgy agree.

Jullian Assange 2008.02.06. 05:15:36

Emlékszem már erre a handre, nagyon loose agresszívan játszottam, és CL voltam majdnem végig. Volt egy Q magas (jó)river megadásom is ua. a versenyen. A preflop fold limpelés után nem fért bele az imagembe, zsp emelése nem is volt nagy preflop, flopon slowplayeltem a királyom, turnon a 700-s betet probe betnek szántam, és az allint even-chip esetén gyengeségnek vélem, ha "igazi" handje van, megprobál belőlem többet kiszedni, egy jól irányzott river value betel ami többet hozott volna a konyhájára, mint egy valószínubb dobás a LAG-től. Jó volt a readem.

ne felejtsétek győztes partit nem kell megmagyarázni :DD

Anita 2008.02.06. 07:57:00

Ha emlékezetem nem csal meg is kérdeztem ZSP -töl miért így játszott.A válasz "Donekir képes nagy dobásokra" eltud dobni gyenge királyt is ha olyan napja van.Nem olyan volt.

Gyurma Pappa 2008.02.06. 10:49:16

Persze, tökéletesen igazad van.

Amúgy: "UTG+1 az egyetlen rá nézve veszélyes stackkel rendelkező, amúgy egész jó, képzettnek tűnő játékos, verseny elején feszes agresszív, a vakok emelkedésével laza agresszívvé válik (ahogy azt kell)." A megoldás fényében más megvilágításba kerül a bevezető egy kicsit :DD

Gyurma Pappa 2008.02.06. 10:55:37

Tho: Flop: [5s, Kh, 5c] (t950, 2 players)

ott a pot, bár tényleg elég furcsa.

Még annyi, hogy elolvastam még egyszer, amit írtam, és tartom, hogy rabolni kellett volna a vakokat preflop. Olyankor meg pont jó, hogy ha úgy tűnik, elárulod a kezed. Hadd higgyék csak, hogy erős, ha tényleg el akarod vinni a potot.

De persze egyébként tényleg igazad van zsp, és egyetértek veled.

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.06. 11:08:41

a bevezető a marketing volt, nem akartam, hogy bárkinek is leessen. na meg enyhe önfényezés is :D

2008.02.06. 11:18:26

Hagy legyen egy buta kérdésem!
MEgzavarodtam egy pillanatra, Hero v UTG rendelkezik KT-vel?
Mert
Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with [Kc, Tc] -ből nekem az jön le h UTG! Viszont akkor nem logikus a kérdés nekem!
Help me!

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.06. 12:30:46

UTG: KTs
UTG+1: AJs

a feladványban UTG szempontjábol van a hand, a teljes HH viszont már UTG+1 (aki történetesen én vagyok) szempontjából, gondolom ez zavart meg.

oranje · http://dutch.blog.hu 2008.02.06. 15:27:34

Nem akartok megint online versenyt csinálni a jokerstarson?

rudi 2008.02.06. 16:34:13

nincs a "calloltuk/callollak" helyett jobb szó? a hideg ráz tőle...

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.06. 17:06:56

az a baj, hogy abban a mondatban 4 szó kellett volna hozzá ("és adtunk meg emeléseket egymásnak"), ez így takarékosabb volt. álmos voltam.

a gond amúgy az, hogy angolul olvastam a legtöbb szakirodalmat, plusz mindenki így használja ezeket a kifejezéseket körülöttem élőszóban.

a 'calloltuk' írásban mondjuk nekem is sok.

rudi 2008.02.08. 12:34:57

engem az zavar, ahogy a magyarba beépülnek ezek a kifejezések. nem az hogy beépülnek, hanem ahogy.
1x egy fiatal gyerek (egyébként osztó a royalban) olyan mondatot bírt mondani, hogy: "UTG callolta 68offal, én csak belimpeltem, mert nem volt raise, de preflop committed voltam..." most ez így hülyeség nagyjából, csak érzékeltetni akartam, hogy milyen idiótán hangzott. magamban kuncogtam, mert olyan álnagyképű dumának tűnt, kb. hogy én mennyire nagyon vágom ezt a dolgot...
na mindegy, ez az én bajom, és az ipod mindig nálam van ezt kivéndendő...

ja meg a nutS-om volt duma...

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.08. 13:41:27

bevallom, engem ez nem nagyon zavar, de lehet hogy sok 2+2-t meg angol szakirodalmat olvastam. írásban mondjuk inkább problémás.

viszont nagyon (talán jobban) zavarnak az eröltetett magyarítások. például mi szerinted a jó szó a limpelésre, nutsra, UTG-re?

zed_on_bass 2008.02.08. 14:04:06

Kell kitalálni rájuk magyar megfelelőket. Ami aztán persze jó eséllyel úgyse fog meghonosodni, vagy ha igen, rosszul (lásd drive és driver, "flúd", vagy még ezer példa az informatikában), de legalább eltelik valamivel az idő. No meg némi halvány esély csak van, régen a lest is ofszájdnak hívták magyarul a fociban. Amiket felsoroltál, még a viszonylag egyszerűbbek és itt-ott használatos fordításuk van (limpelés: beszállás; nuts: legjobb kéz; UTG: nyitópozíció, vagy gyuribácsisan: "beszélő"), de például az angolul igen frappáns és kifejező off-suit már a leshez hasonló nagy kreativitást igényel, ha 5-6 szótagnál kevesebből akarod megoldani. Lehetne például "seszínű" :-)

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.08. 14:13:06

a limp nem egyenlő a beszállással, beszállni sokféleképpen lehet.

a nuts nem a legjobb kéz, hanem a lehető legjobb kéz, és ez 3 szó, nem elég takarékos.

UTG - határeset, de azt már annyira megszoktam, hogy nálam azért nem fog átmenni a magyar megfelelő.

zed_on_bass 2008.02.08. 14:50:42

Na jó, könnyen meglehet, hogy nem ezek a legfrappánsabb megoldások, de vegyük figyelembe, hogy kb. az igenen és a nemen kívül egyetlen szót sem lehet semelyik nyelvről semelyik másikra tökéletesen lefordítani, mert valamilyen jelentésbeli vagy stilisztikai árnyalat mindenképp odavész (a hangzás általi többletről nem is beszélve). Kompromisszumokon és az adott környezetben módosuló vagy átvitt értelemre vonatkozó hallgatólagos megegyezéseken alapul ez. A lesen lévő focista se ül egy faácsolmány tetejére puskával a kezében, és még csak nem is les semmit, a "görgős optikai egér" se egy fakerekű kiskocsin járó, reprezentatív rágcsáló, vagy közelebbi példával: a four of a kindot pókernek nevezzük, amit a történelmi okokon kívül semmi nem indokol. Ugyanígy lehet adott környezetben megfelelően értelmezni a beszállást és a legjobb kezet is (de ha nagyon akarod, az utóbbira van még ötletem: verhetetetlen kéz).

Gambit 2008.02.08. 15:14:35

A nuts-ot valamelyik könyvben (Sklansky, aki amúgy bekaphatja) "tuti"-nak fordították, de nekem felállt tőle a szőr a hátamon.

Az UTG-vel szerintem semmi gond, mert az ehhez hasonló betűszavakat nem is nagyon szoktuk magyarítani. (RAM, FBI...) Egyébként azt szoktuk inkább mondani, hogy "célkeresztben".

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.08. 16:39:58

igazad van, de gondolom, ez inkább ízlés és megszokás kérdése. nekem a nuts, a limp és az UTG természetesek, míg a magyarítások erőltetettek.

de bevallom, engem az olyan mondatok sem zavarnak, mint ez itt fent: "UTG callolta 68offal, én csak belimpeltem, mert nem volt raise, de preflop committed voltam..."

esetleg a raise helyett emelés, de a többi nekem simán mehet élőszóban.

Dr.Jogász 2008.02.09. 19:41:44

Persze-persze, ízlés és megszokás... De hát magyarok vagyunk, van saját nyelvünk, ezért legalább meg kellene próbálni a magyar beszédben magyarosnak maradni, amennyire lehet.

Engem is zavarnak a béna magyarítások, ezért használom a póker programokat angolul. De ha beszélek, akkor a nuts az verhetetlen, az offsuit pedig tarka.:)

zsp · http://poker.blog.hu 2008.02.09. 23:18:19

"De hát magyarok vagyunk, van saját nyelvünk, ezért legalább meg kellene próbálni a magyar beszédben magyarosnak maradni, amennyire lehet."

ez már nagyon mellékvágány, de miért? miért kéne egyáltalán megpróbálni? mit veszítünk, ha lesznek benne nem magyar eredetű szavak? és főleg miért kéne egy mindenki által használt kifejezés (nuts, UTG, limp) helyett erőltetni egy másikat, "erőszakosan" "nyelvvédeni"?

D4C1K4 2008.02.10. 00:17:47

"idegenszívű" comes to mind...

parakovacs 2008.02.10. 09:44:35

Tánc, szerda, kocsma, pásztor, keresztyén, király - egyik helyett sem tudtunk kitalálni megfelelőt, aztán milyen jól beilleszkedtek a nyelvbe...

Dr.Jogász 2008.02.11. 09:39:57

Azt hiszem a hozzászólásomban használt hatványozott feltételes módból látszania kell, hogy szó sincs erőszakos nyelvvédelemről. Részemről próbálok beszédemben magyarosnak maradni, amennyire lehet. Az elején említett mondatok pedig bántják a fülemet. Lehet, hogy az idő majd ezt is megoldja, de még nem telt el annyi, hogy ez legyen a helyzet.
süti beállítások módosítása